fredag den 26. september 2008

Fredag - i gang med YouTube

Det er ikke fordi, der er så meget gang i denne blog. Måske er der nogen, der læser den, men som ikke kommenterer - sådan gør jeg jo som regel også selv!

Næste uges opgave er YouTube, som jeg kender ret godt. Som bruger. Kan også lave en simpel film med mit kamera (se gysereksemplet down under) og lægge op. Den egentlige udfordring ligger vel i at lave en kreativ video, som mange gider se??!! Det bliver ikke lige her i weekenden.....

Prøvede at lægge en video op på Facebook - en video, som jeg faktisk har været med til at lave, hvilket ses af dogmeprincippet - men den var for lang.

Ellers kører det deruda' med at løse opgaverne i 23ting. Der er stadig mange ting, jeg undrer mig over, men det er ting, jeg som regel glemmer dagen efter. Men det kunne være rart at sidde sammen med nogle andre en gang imellem, så man kunne få et svar, når problemerne dukkede op. I dag skulle jeg fx. ikke bruge password, når jeg loggede på, og jeg har været SÅ omhyggelig med ikke at sætte flueben, da jeg ikke er interesseret i, at dyret selv husker det.

Ønsker mig iøvrigt en mini-laptop til dametasken...

2 kommentarer:

Nina Thorsted Petersen sagde ...

Hej Dorrit

Det er super flot, så langt du er nået. Der er i hvertfald nok at se til med alle "tingene"
Rigtig god fornøjelse med resten. Du siger bare til, hvis der er noget, du skal have hjælp til.

Mange hilsner fra Nina

Dorrit DotCom sagde ...

Hej Nina,

Tak for kommentarerne - det luner at få respons. Jeg synes, det er sjovt at beskæftige sig med 'indernettet' og rart at få et spark til at gøre det lidt mere struktureret, end jeg plejer. Det hele går jo også så hurtigt, så man skal løbende bruge tid på at følge med, og det har jeg ikke prioriteret så højt, siden vi måtte lukke datastuen. Men nu har jeg fået mit ønske opfyldt - jeg har fået en mininotes, så nu kan jeg have den i damtasken og gå på nettet overalt, hvor der er trådløst. Havde en lille Revo engang - den var ikke større end et brilleetui, men den kunne ikke gå på nettet uden det kostede kassen og via modem. Men handy var den. Den duer dog ikke til XP og den slags :-)
Hilsen Dorrit