onsdag den 17. september 2008

Det, der burde være let, driller...

Er nogenlunde med m.h.t. 'hjemmearbejdet' i 23ting, men google-docs driller, og jeg har ellers brugt det før. Kan også nu, men kan ikke finde det fælles dokument, deltagerlisten. Den dukker nok op!

Fjæsbogen tager en del tid, for det vælter ind med venner og veninder. En enkelt er endda blevet forlovet. Det er sjovt at få kontakt til nogle, man ikke har set længe, men jeg har endnu ikke fundet nogen, der har været helt væk og borte.

Jeg har stadig store problemer med Google. Den går ned, hvis jeg åbner mere end én fane, noget der ikke plejer at drille. Jeg troede, jeg havde fundet fjenden, et opdateringsprogram, der brugte al ram'en, men det lader ikke til at hjælpe, at jeg har fjernet det.

Google docs kan jeg ellers godt se nytten af. Når vi skal til at give virtuel lektiehjælp bliver det på en platform, der er udviklet fra Docs. Så er det rart at være hjemme i det. Derudover kan det også være nyttigt, når vi sidder og roder med samme dokument og afstandene er store. At dele et dokument kan vi nu også i vores kommunale system, Notes, der virker lidt gammeldags, men faktisk har mange muligheder.

Overblikket over diverse Google-features osv. synes jeg stadig, jeg mangler, men nok fordi, jeg er vant til at tænke som underviser, hvor man skal have det forkromede. Det behøver man ikke som bruger, og hidtil er det da gået godt med at cykle rundt i det ene og det andet. At det er et kursus gør, at man får det gjort nogenlunde sammenhængende, ellers er det svært at finde tiden til at lege, trods kommunens nye vision og slogan: At lege er at leve!

Ingen kommentarer: