onsdag den 3. september 2008

Tak for indlæggene

Det er rigtig hyggeligt at få svar på sine indlæg - tak for det!
Ja, jeg er en gammel edb-rotte - tihi - men så gammel, at jeg har det med edb, undskyld, IT, som med 70'ertøj: Når det er tredje gang, det er moderne, så er man gammel!

IT-udviklingen går stærkt på nogle områder og knap så stærkt på andre. Jeg har ikke undervist i IT i flere år, så jeg er meget ydmyg m.h.t. at lære nyt, men bliver samtidig også ret nostalgisk og tænker tilbage på dengang, hvor jeg stod poå datastuen og 'bildte' folk ind, at internet ville blive det helt store og revolutionære verden. Det blev det, men jeg var jo ikke helt sikker. Jeg snakked eogså om rengøringsrobotter, der snart ville komme, og hvad er det blevet til? En støvsuger, der kan køre selv. På det område er jeg skuffet.

Jeg er også skuffet m.h.t. brugervenligheden i mange programmer, og jeg synes, det er flot, når folk, der ikke har beskæftiget sig så meget med internettets velsignelser kan nå at følge med i 23 ting. Jeg kan ikke, men jeg vil prøve at hænge på og få udført hver enkelt ting, og så gemme den sidste finish til senere. Jeg tror, det er vigtigt at følge med fra starten. Som få mennesker vil vide, har jeg også fået kat, og har derfor også travlt med dyret, når jeg kommer hjem. Men..... jeg har lovet mig selv, at dette ikke bliver en katte-blog, dem findes der nok af. Måske et enkelt billede sniger sig ind af Fellini, det kan nok ikke undgås, men jeg lover at prøve at styre mig.

Måske skal vi lave et lokalt Vollsmose-23Ting-team, så vi kan lave lidt sammen - selvfølgelig efter arbejdstid :-) Eller vi kan drille dem i Læringscentret og invadere det og spørge dumt, til de løber skrigende væk?

Slut for nu - jeg vil kigge lidt i de andre blogs.

Dorrit

Ingen kommentarer: