onsdag den 12. november 2008

Wiki

Jeg har fået læst lidt om Wiki'er, mens frikadellerne forsøger at brænde på. Det er et rigtigt spændende område, en anden måde at organisere viden på osv. Der er noget af teknikken, jeg aldrig har fået helt styr på, så det burde jeg rode med under kurset. Jeg drømmer om engang at få lagt noget ind i Wikipedia omkring Åben Datastue for Kvinder - har jo været med fra start til slut - for datastuen var jo et stykke kvindehistorie, der også handlede om IT-pædagogik, alterntative vejledningsformer og andre sjove ting. Mit problem er tiden, og det med at huske. Jeg er ikke god til at huske, hvad der skete hvornår, som historisk kilde er jeg forholdsvis utroværdig, og jeg har ikke magtet at gemme alle minderne fra datastuen. Jeg har jo også travlt med at få gemt de rigtige ting om Vollsmose Bibliotek, der måske også går over i historien engang, selv om jeg ikke håber, der sker en lukning i min tid!
Jeg kunne også tænke mig at arbejde med en wiki, som vi kunne bruge i hverdagen på biblioteket. Mangler lige en god idé.

Så, nu lugter her ret brændt!

3 kommentarer:

Unknown sagde ...

En Vollsmose Wiki er da en fin idé, både historisk og nutidigt...
Den glæder jeg mig da til at se!
/Camilla

NB Fik du reddet frikadellerne?

Dorrit DotCom sagde ...

Fik ikke reddet frikadellerne 100%!
Vil overveje en Vollsmose Wiki - men den bliver godt nok svær at skrive. Nok ideelt med en wiki til at beskrive noget, man nok ikke er enige om, hvordan det skal beskrives!

Nina Thorsted Petersen sagde ...

Der må da næsten være projektpenge i at få lavet sådan en wiki. Når man tænker på, hvad der ellers er blevet "smidt" penge efter i tidens løb, når det gælder publikationer og film om Vollsmose...