tirsdag den 14. oktober 2008

Hænger stadig på i 23ting....

Jeg følger stadig nogenlunde med, selv om jeg har haft travlt med så meget andet de sidste uger. Jeg har optaget video med mit kamera - skrækkelig kvalitet - og det bliver stykket op i flere små. Men måske man for øvelsens skyld skulle lægge det på YouTube, der ligger så meget andet bras i forvejen.
Jeg er også ved at organisere mine fotos. Jeg synes, at man bruger mindst lige så meget tid på digitalbilleder, som på de gammeldags. De skal overføres, redigeres lidt (får jeg nu sjældent gjort), sorteres, organiseres - og så skal der brændes cd'er. Jeg er lige så langt bagud med det, som med mine papirbilleder, hvor jeg stadig har flere års billeder liggende i kasser. Det samme problem med video, hvor jeg ikke har nået at overføre til VHS, inden det pågældende kamera gik i stykker eller formatet blev forældet. Var jeg helt vild med at lege med den slags, fandt man jo nok tiden, men sådan står det altså ikke til her. Beundrer de mennesker, der får lavet et flot show af deres billeder to dage efter, de er kommet hjem fra ferie eller studietur, på Picasa eller et andet sted, hvor vi andre kan få glæde af det.
Kommer også til at tænke på en projektassistent, der hver gang, vi havde haft en arbejdsuge, hvor vi mødtes fra flere lande, samlede alle vores fotos samt referater og bilag, brændte en cd til os hver, så vi på afrejsedagen fik en stukket i hånden 'med det hele'. Ofte med en smuk etiket på. Både et overskueligt arbejdsredskab samt et godt minde om seminaret. Behøver jeg at fortælle, at slutrapporten også kom på DVD med video! Og hun havde næppe rørt en computer før vi begyndte på projektet.
Kort sagt, det handler nok om dovenskab og ikke manglende teknisk kunnen. Eller overspringshandlinger, som fx at skrive i bloggen....

Bye bye skal hen og ordne pics....

2 kommentarer:

Nina Thorsted Petersen sagde ...

Hej Dorrit

Det er da ellers noget af et indlæg, du får skrevet på trods af overspirngshandlinger ;-)

Det er lidt sjovt at se, hvordan det bibliotekariske gen slår igennem hos stort set os alle sammen. Vi elsker at systematisere, sætte små rubrikker på, og lign. Om det så er fotos, videoer eller bøger.

God fornøjelse med sorterings- og indscanningsprojektet.

Mange hilsner Nina

Dorrit DotCom sagde ...

Hej Nina,
Blogging er sjovt, selv om det er en gang ævl. Jeg har ikke fundet ud af, hvad bloggen egentlig skal handle om, og det er selvfølgelig heller ikke så nødvendigt i forb. m. 23Ting.
Du har helt ret i det med bibliotekargenet. Jeg har jo ellers ikke dyrket det gen imange år, men det er der. Ikke at man kan se det på mit hjem eller min bogreol, men det ligger dybt i en. Man drømmer om orden i kaos, genfinding osv. Og jeg kan stort set aldrig finde noget igen.
Det er også derfor, jeg elsker internettet. Jeg sr ikke en film, uden at jeg er henne at slå noget op: Hvilken film var det nu, den og den var med i osv.
Nogle har hjerne andre googler....