søndag den 19. oktober 2008

Flickr

Så nåede jeg også at lege lidt med Flickr, selv om jeg har snydt og ikke taget 'touren' - det er jeg nogle gange for utålmodig til. Jeg har fået lavet forbindelse direkte fra Flickr til bloggen, så jeg kan lægge billeder direkte på bloggen fra Flickr. Smart!
Det er ganske vist ikke et billede, jeg selv har taget, og jeg synes faktisk, det er forkert, at jeg på denne måde kan hugge billeder fra andre. Et er, at man kan se dem. Jeg kan ikke huske, hvem der får copyrighten, når et billede bliver lagt på Flickr, Facebook etc.,er der ikke en frisk, ung bibliotekar, der kan lave sådan en oversigt? Et er, hvad man kan, noget andet, hvad man må. Nå ja, jeg ved godt, det måske netop var sådanne nogle ting, vi selv skulle finde ud af via 23ting, men der er altså grænser for, hvad man kan nå.
Ang. det der med at afprøve nogle links, tage 'touren', så har jeg et ambivalent forhold til det. Nogle gange synes jeg, det er sjovt og fint, andre gange gider jeg ikke, da jeg ofte føler, jeg ikke får det store overblik. Og det, man i virkeligheden har brug for, er tit en lille skridt for skridt vejledning til netop det, der driller.

I dette tilfælde med connection Flickr-Blogger gik det nærmest af sig selv, men jeg kunne godt forestille mig, at kolleger, der ikke færdes så meget på nettet, ville have svært ved at få hul på opgaven uden lidt starthjælp - for hvor skal man begynde!!???

Ingen kommentarer: