torsdag den 1. januar 2009

1. januar 2009

Så er det dagen derpå - og den første dag i det nye år. Det er såmænd ikke så tosset, selv om der også er en lille tendens til at synes, at det er træls, der er gået endnu et år. Man bliver jo ældre. Så må man tænke på de 80- og 90-årige i familien, der stadig styrter rundt, går til badminton, yoga, tysk, syer patchwork og holder store julefrokoster. Så er det, man for alvor bliver deprimeret :-(

Jeg nyder nu sådan en dag, hvor ingen forlanger noget af en (bortset fra aftensmad - skulle det nu også være nødvendigt oven på al den gode mad i går!!??), fjernsynet kører, bøger bliver læst, der er stadig gang i julepynten, og solen har skinnet en stor del af dagen. Børnene har overlevet nytårsaften, i hvert fald den lille, den store har vi ikke hørt fra, men intet nyt er godt nyt (eller tommermænd). Der har sovet 5 ekstra her på "ungdomsherberget" (gad vide, om man ikke kan komme ind under ungdomsskolelovgivningen efterhånden??), så absolut intet at klage over, hvis man holder sig til den hjemlige andedam.

At 23ting nu er slut gør det svært at holde liv i bloggen. Hvad er det nu legitimt at skrive om? Er der nogen, der læser den ud over de tre faste? Må snart tage en beslutning ang., hvad den skal handle om.

Er i øvrigt glad for den lille MP3-afspiller, jeg vandt for at deltage i 23ting. Ikke fordi, jeg hører meget musik på den, men kan godt lide at lege med den, kan lide at have billeder med osv. Den skal jeg nok få brug for.

Så,nu er der en kat, der vil lege. Den tror, den er en hund: jeg kaster legetøj, den fanger det og bringer det tilbage. Den har lært at mjave juleaften (hvorfor mon lige den dag?), og det bruger den nu, når jeg tillader mig at sætte mig ved computeren.

Godt nytår til de 3 læsere!

2 kommentarer:

Ann-Berit Wichmann Jensen sagde ...

Hej Dorrit

Tja, når man har nurset sin facebook, kan man godt få abstinenser efter 23 ting og lyst til at tjekke et par blogs ud, og søreme om der ikke er lidt aktivitet at spore, - dejligt - så hvis du bliver ved med at skrive vil i hvert fald denne faste læser blive ved med at kigge indenfor ;-)
Godt nytår fra Ann-Berit

Dorrit DotCom sagde ...

Hej Ann-Berit,

TAk for kommentaren, det var dejligt. Jeg må se, om jeg kan nå op på 5 læsere i det nye år.
Godt nytår til dig og Mogens.
kh Dorrit