søndag den 7. december 2008

Podcast

Prøver at podcaste (eller forberede det)direkte fra min laptop - men det lyder ikke for godt. Det er ellers en af de ting, jeg gerne ville arbejde lidt ekstra med, men det er svært her op til jul, hvor der er knald på både hjemme og på arbejdet. Samtidig er det ved at være opløbsheatet på 23ting, og jeg har faktisk ikke styr på, hvad jeg har blogget om, eller hvad jeg ikke har nået! Jeg har arbejdet md e-kalendre, men det har jeg vist ikke nået at skrive om. En ting, jeg i den forbindelse gerne ville have styr på er, hvordan man via Notes, som vi bruger i Odense Kommune, kan invitere folk, der bruger et andet system, til møde via "Arranger møde". Det kan lade sig gøre fra Outlook, det har jeg oplevet, altså at en, der sidder med Outlook, har inviteret mig til møde, hvor det så lander hos mig, som om det var en fra kommunen. Ganske smart.

Det er ærgerligt, at 23ting snart er forbi, og jeg tror, der skal et eller andet til for at holde gryden i kog. Jeg synes, vi har fået et overblik, men der har ikke været tid til at gå i dybden. men det bliver vi nødt til i det øjeblik, vi skal undervise lånerne systematisk i det. Der står i vores virksomhedsplan for 2009, at vi skal indføre brugerne i web 2.0-teknologier, så det er bare med at komme i gang. Vi har besluttet at gøre det i Vollsmose, hvor vi ind til nu har undervist individuelt i diverse 'ting'.

23ting-kurset minder om et gammelt kursus på uni, hvor vi skulle gøre en ny ting hver 14. dag, men der var ikke så mange spændende ting dengang, fx. havde vi ikke internet og farveskærme, ja vi havde ikke engang programmer som Officepakken. Det var hårde tider, og vi var taknemmelig for lidt. Ofte skulle vi cykle den lange vej til uni i sne og slud....

Jeg kommer til at savne det skub, vi har fået hver uge i 23ting. Det har været sjovt, men jeg har som sagt savnet at gå i dybden en gang imellem, og jeg har savnet at have haft tid til at arbejde med det sammen med kolleger - det er mest foregået alene om aftenen eller i weekenden. Måske vi skal lave nogle videregående workshops af og til, med et større mål for øje, måske kommer det helt af sig selv i det daglige. Det er nok forskelligt, hvad vi hver især får brug for - eller synes, er sjovt og givtigt.

1 kommentar:

Unknown sagde ...

Men det er dejligt, du er færdig, Dorrit - og dejligt, du har deltaget. Ses vi på onsdag?